Zalety i wady fintechu


Fintech jest sektorem gospodarki, który obejmuje przedsiębiorstwa działające w branżach technologicznych i finansowych. Można zatem stwierdzić, że jest on ściśle związany ze świadczeniem usług za pośrednictwem Internetu.

Pojęcie fintechu odnosi się do stosowania najnowszych technologii, które mają na celu usprawnić działanie różnorodnych branży. Chodzi tutaj głównie o kryptowaluty, kantory, płatności internetowe, czy działalność banków w strefie online. Nie istnieje dokładna definicja tego pojęcia, gdyż trudno jest oszacować jego wartość w ujęciu makroekonomicznym całego sektora. Warto jednak poznać korzyści i pewne minusy, jakie niesie ze sobą to rozwiązanie.

Zalety fintechu

Jedną z najważniejszych zalet fintechu jest z pewnością szybkość realizowania wielu transakcji. Od samego początku wykorzystują one najnowsze technologie, dlatego pozwalają łatwo z nich korzystać i znacznie zaoszczędzić czas. Technologie tego typu są także tańsze niż tradycyjne rozwiązania, gdyż odchodzi się od konieczności utrzymywania placówek stacjonarnych, co jest bardzo ważne zwłaszcza dla działalności parabanków i banków.

Stosując finansowe technologie można niewielkim kosztem rozpocząć własną działalność, docierając do szerokiego grona odbiorców za pośrednictwem sfery online. Aktualnie, zaciągając kredyt lub pożyczkę, nie musimy wychodzić z domu, gdyż wiele aspektów załatwimy za pomocą Internetu. Klienci dzięki specjalnym algorytmom mogą otrzymywać oferty w pełni dostosowane do ich potrzeb, co jest kolejnym plusem fintechów – zapewnia pwc.pl. Zautomatyzowane procesy dają sporą swobodę, a także ogromną elastyczność, co pozwala dopasować się do oczekiwań klienta. Na decyzję i odpowiedź nie trzeba czekać kilka dni, gdyż automatyczne procesy działają sprawnie i szybko.

Wady fintechu

Pewnymi wadami takiego rozwiązania jest działanie firm, które nie mają doświadczenia w tej branży. Nie znajdziemy tutaj Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, natomiast niektóre firmy za bardzo bazują na algorytmach. Finansowe usługi tego typu zazwyczaj są tworzone przez start-upy, co w pewnym stopniu wiąże się z brakiem rozpoznawalnej marki, a także pewnego zaplecza finansowego. Te aspekty mogą zatem odstraszyć potencjalnych odbiorców. Wszystko to sprawia, że algorytmy polecające niejednokrotnie się mylą, ponieważ nie mają odniesienia do wielkiej bazy wiedzy.

Korzystanie z nowoczesnych technologii ma swoje zalety, jak i pewne wady. Wdrażając takie opcje w swojej firmie, warto zapoznać się z wszelkimi kwestiami, które mogą utrudnić, a także usprawnić dane procesy.